tisdag 12 februari 2013

Inget tålamod

Idag kom mina gravtest jag beställt. Sa till mig själv att jag inte skulle testa alla redan. Jo men det höll ju länge. Tog väl ungefär en och en halv timme innan jag testade. Självklart var det ett negativt test. Hade inte förväntat mig något annat. ÄL+9 (om ägglossning skett) och hela dagen har jag druckit kaffe. Inte den bästa kombinationen. Men det var så svårt att motstå. Det är precis som att jag har en ängel och en djävul på axeln. Ängeln ger mig alla logiska tankar som att det är för tidigt att testa, det är bättre att vänta och så vidare. Men sen sitter den där lilla djävulen där och viskar. Tänk om jag kan få mitt svar redan nu, det finns så många test så ett kan du ju ta nu. Och så vidare. Jo jag erkänner, jag är testmissbrukare och har ingen självdisciplin.


Men det är lite symtom också som gör att jag nog börjar hoppas lite. Och nä jag tror inte det är för tidigt att känna symtom. När jag blev gravid sist mådde jag illa första gången på ÄL+7. ÄL+9 trodde jag att jag skulle bli tvungen att kräkas. Sen gick det över till att bara vara illamående när jag inte hade ätit på några timmar.

Idag när jag varit på jobbet och definitivt inte haft en tanke på om jag är gravid eller inte så är det två symtom som trots det då och då pockat på min uppmärksamhet. Ett är den här molande mensvärken. Flera gånger har jag fått lossa lite på jeansen bara på grund av värken. Sen är det illamåendet. Det har kommit och gått under dagen. Sedan några dagar tillbaka har jag ju mått illa efter måltid, men idag har det kommit både nu och då.

Och som sagt jag skulle förstå om jag inbillade mig allt när jag är själv hemma och inte har något att distrahera tankarna med. Men på jobbet har jag fullt upp och inte tid att inbilla mig en massa symtom. Alltså är de inte inbillning. Men sen om det är gravidsymtom kan jag ju inte svara på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar