tisdag 26 februari 2013

Skrock och otålighet

Åh vad jag vill att tiden ska gå fort fram till BIM. Fast ändå vill jag inte att den dagen ska komma och att jag blir besviken.

Jag är lite skrockfull och klockslafet 22:22 har alltid stått för tur för mig. Har hela den här cykeln önskat mig att bli gravid och få behålla det lilla livet varje gång jag titta på klockan och den visat 22:22. I en hel minut har jag då upprepat frasen "låt mig bli gravid och få behålla det" Och jag kommer fortsätta önska mig det varje gång klockan visar 22:22. När jag blev gravid sist hade jag önskat att få bli gravid från ägglossning och fram tills plus. Men eftersom det inte gick vägen då har jag nu lagt till det där sista om att få behålla det.

Att jag dessutom upptäckte detta på min mobil ser jag som ett gott omen:


Det här är en printscreen från min väderapp jag har på mobilen. Jag har alltså lyckats uppdatera den precis kl 22:22 och dessutom den 22/2. Det roliga var att jag inte upptäckte detta förrän dagen efter. Var tvungen att ta en printscreen innan jag uppdaterade den igen. 


Den här är en printscreen från en sida jag hänger på på familjeliv.se. Dessa siffror mötte mig när jag igår skulle in och uppdatera de andra där om läget med att jag fått positivt på ägglossningstestet. Det måste ju enligt mig betyda något. Kanske kommer jag om 2 veckor få ett fint plus på ett gravtest? 

Dessutom såg jag nu när jag loggade in här på bloggen för att skriva det här inlägget att jag skrivit 222 stycken inlägg sedan jag startade den här bloggen. Jag vet ni tycker säkert att jag är jättelöjlig och att det bara är som jag inbillar mig. Men för mig är detta positiva tecken. Och ja det kanske bara är skrock, men för mig är det ett sätt att bearbeta allt som händer kring mig och hålla hoppet uppe. Alla hanterar det väl på sitt sätt och det här är mitt sätt. 

Har förövrigt inte kontaktat gyn idag. Har suttit på utbildning hela dagen och kliniken har TeleQ och då har jag ju inte möjlighet att svara när de ringer tillbaka. Och det kan ju vara bra att gå dit så att allt är klart om det blir aktuellt med sprutor nästa cykel. Och då kan de ju se om det verkligen blev ägglossning eller bara LH-stegring. Får väl börja med att tala om att jag tror jag hade ägglossning i måndags. Min förra gyn kunde ju se på VUL att jag haft ägglossning så det borde ju denna också kunna se då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar