torsdag 7 februari 2013

Cykeldag 32

Igår fick jag ett sammanbrott över allt. Behandlingar och misslyckade stimuleringar. Och det som utlöste det var att sambon inte ville ha sex igår kväll. Jag bröt ihop totalt, och allt gick ut över min stackars sambo. Det är ju inte honom jag är arg på. Det är jag på min egen kropp för att den inte fungerar. Trodde faktiskt att jag hade bearbetat det lite nu när vi har en paus i behandlingarna, men tydligen inte. Om en sån liten sak kan få mig att bryta ihop så har jag definitivt inte bearbetat något. Eller så har jag haft ägglossning och hormonerna gör mig lite labil. Men jag tror inte det varit ägglossning. Jag kan inte utläsa någon riktigt tempstegring i tempkurvan.

Här är min tempkurva så här långt i cykeln. Den är rejält zickzackig, men det spelar inte så stor roll. Jag har försökt se en tempstegring, men jag tycker inte att det är någon tydlig. Visst de senaste 4 dagarna har ju tempen legat lite högre än vad den gjorde när jag fick det positiva testet. Dagen för positivt ägglossningstest är markerat med en röd cirkel och sen har jag ritat ut en linje för att se lite hur mycket som ligger över den. Tempen som var jättehög cykeldag 24 kan man bortse ifrån för den var efter stort alkoholintag. Men som sagt jag kan inte se att tempen verkligen stigit. Jag brukar ju ha runt 37 efter ägglossning. Visserligen har jag den här cykeln legat mycket lägre i temperatur än jag brukar. Tidigare har jag nog som lägst legat på 36,5 och bara dimpit till 36,3 1-2 gånger. Så kanske blir höjningen lägre då?

Jag jämförde lite med kurvan från förra cykeln efter missfallet. Och de är ganska lika ändå. Generellt låga temperaturer innan ägglossning, några dippar ner till riktigt låga temperaturer. Ser ni vad jag menar?
Tempen ligger lite halvsvajigt på båda runt CD 13 och 15 stiger tempen lite och är lite högre i några dagar för att sedan dippa till de där jättelåga temperaturerna. Och ingen av den hade en jättetydlig höjning först. Så kanske kan jag bara vänta och se om det fortsätter att hålla sig lite högre.

Tempen: 36,5.
Tappen: Hög, mellan, stängd. Faktiskt första gången på över en vecka som den är stängd så något kanske har hänt.
Flytningar: Mjölkiga, krämiga, inga trådar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar