lördag 2 februari 2013

Cykeldag 27

Usch somnade alldeles för sent inatt. Och sov alldeles för lite känns det som. Tror vi somnade vid 03-tiden och jag vaknade vid 10. Egentligen inte lite sömn, men jag har sovit för lite hela veckan så ligger back på sömnkontot igen. 

Igår hade jag och sambon en toppen eftermiddag. Vi hade fredagsmys och bara umgicks med varandra. Och det bästa av allt var ju att vi för första gången på flera månader hade riktigt avslappnat sex. Jag har inte tänkt på det under den här tiden när jag ätit pergotime att det blivit mer och mer ansträngt och inrutat. Men inatt när det var så annorlunda och vi verkligen bara gjorde det för att vi ville märkte jag skillnaden. Lusten kom tillbaka kanske man kan säga. Den har inte alltid funnits där under de här månaderna. 

Min gyn kanske är ganska klok ändå. Jag frågade nämligen på sista besöket om man inte kunde testa en kur pergotime till i väntan på att komma igång med injektionsbehandlingarna. Och då sa hon att det kan man, men ibland kan det vara bra att ta en paus och bara tänka på annat. Inte stressa över ägglossning och när man måste ha sex. Att bara koppla bort tankarna från det. Och det stämmer ju! Nu menar jag inte att jag helt släppt tankarna på det. Det kan jag nog inte göra över en natt, har ju ändå haft det här i huvudet i snart 2 år. Men att slippa alla kontroller ett tag. Särskilt när jag vet att det med injektioner kommer att bli fler kontroller. Själva undersökningarna stör mig inte egentligen, men det rutar in livet ganska så mycket. 

Status idag är som följer:
Tempen: 36,6. Lite högre än tidigare, men tror det mest beror på att den är tagen runt kl 8 istället för runt kl 6. 
Tappen: Jättehög, mellan, mellan.
Flytningar: Inte att lita på just nu med tanke på att vi hade sex inatt. Får kolla dem framåt eftermiddagen istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar