söndag 10 februari 2013

Positivt vs negativt tänkande.

Fortfarande stelfrusen. Fattar inte varför min temp har blivit så låg den här cykeln. Är det så att levaxindosen är för låg? Men TSH var ju jättebra sist, 1,6 om jag inte minns fel. Och ny kontroll ska jag inte göra förrän i april/maj. Eller om jag blir gravid vill jag ju kolla det tidigare.

Den låga tempen idag kan ju om jag ska tänka positivt vara en implantationsdipp. Om jag fick ägglossning vill säga. För om jag hade ägglossning är det idag ÄL+6. Men jag tror inte jag haft ägglossning. Och jag är jättedålig på att tänka positiva tankar. Har faktiskt börjat tänka att det är kört. Och det kanske är bra? Då kanske man slappnar av lite mer. Det är ju många som blivit gravida när det gett upp hoppet och slutat försöka. Det vore ju inte helt fel att det om två veckor visar sig ett plus på en sticka. Drömma kan man ju alltid.

Har förövrigt molvärk i nedre delen av magen. Trodde det var att jag behövde besöka toaletten, men det har jag gjort och det blev inte bättre av det. Det började redan inatt och har sedan kommit och gått. Inte den värken jag brukar ha när jag har mycket gaser. Den här värken är mer diffus. Imorse när jag skulle sova hade jag faktiskt rejäl molvärk mellan naveln och blygdbenet. Vet inte vad det beror på. Visst om jag ska tänka positivt kan jag ju alltid tänka att det är växtvärk. Men jag vill inte tänka så. Det får bara upp hoppet om att det skulle vara något och då blir jag bara besviken sen när det visar sig att det inte var något. Men jag klickade hem lite gravtester förut. Jag har inte kissat på en sticka sedan det där positiva ägglossningstestet och testmissbrukaren i mig börjar bli lite rastlös. Beställde hem 20stycken som borde dimpa ner i brevlådan imorgon. Då har jag så jag klarar mig ett tag. Och då kan jag använda upp några nu och ha tills det blir dags att kolla efter injektionsbehandlingen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar