tisdag 12 februari 2013

Cykeldag 37

Dags för jobbet snart. Idag blir det fackligt arbete. Det är så kul och jag ångrar inte att jag tog på mig att vara förtroendevald på min arbetsplats.

Vaknade med ett lätt illamående och molvärk i tjejmagen. Försöker som sagt att inte känna efter några symtom på någonting, men det går inte att bortse från det. Faktum är att jag har mått illa till och från nu sedan i söndags, alltså cykeldag 35 (ÄL+7). Framförallt mår jag illa efter att jag ätit, men nu då även när jag vaknar. Inte så kraftigt att jag behöver kräkas, men så där lagom irriterande för att man inte ska kunna ignorera det.

Men jag tror ändå inte att det varit ägglossning. Visst tempen har höjts cirka 0,3 grader från vad den legat på tidigare, men i  övrigt vet jag inte om jag har några symtom som tyder på det. Var är de superömma bröstvårtorna liksom? De ska ju finnas där ÄL+0-ÄL+7, men jag har inte känt ett skvatt av det. Eller jo jag har känt lite ömhet från själva brösten till och från, men det kan jag ju inte räkna!?

Tempen: 36,4
Tappen: Hög, hård, stängd
Flytningar: krämiga.

Åh kan det inte bara vara den 21:e nu så att man får ett svar. Antingen har ägglossning skett och mensen kommer, eller så har inte ägglossning skett och ingen mens kommer, eller så har ägglossning skett och jag är gravid. Tre alternativ, jag hoppas på det tredje, men tror på det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar