fredag 22 februari 2013

Cykeldag 47

Tror egentligen att jag kan sluta skriva ÄL+ nu. Eller kanske har det varit ägglossning, vad vet jag. Idag vaknade jag med en sån där diffus mensvärk. Och lite svagt rosa flytningar. Inte så tydligt rosa att jag direkt tänker spotting inför mens, men klart inte normal färg på dem. Så kanske att det är mens på gång. Men det blir ju helt fel då. Säg att mensen börjar på lördag. Då kommer jag att få vänta en hel cykel på att börja med injektionerna. Kan den inte bara hålla sig borta till på tisdag i så fall? Och varför har jag mensvärk? ÄL+19 är ju lite sent för mensen så då borde det betyda att jag inte haft ägglossning. Och har jag inte haft ägglossning brukar jag inte få mensvärk. Kanske inte är mensvärk. Det kanske är tarmarna jag känner av.

Tempen: 36,3
Tappen: Hög, mellan, stängd
Flytningar: Svagt rosa, lite slemmiga och vattniga.

Tempkurvan är ju i alla fall åt helvete. Ingen tydlig tempstegring enligt mig så vad det där positiva ägglossningstestet på cykeldag 28 stod för vet jag inte. I alla fall inte gravid. Jag tog ett till test nu på morgonen och det var negativt, inget svagt streck. Och om jag vore gravid så borde det synts idag. Urinen var koncentrerad till skillnad från igår. Så bara spökstreck helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar