måndag 18 februari 2013

Olust

Kom hem från jobbet för cirka 45minuter sedan. Ska väl egentligen försöka sova. Är supertrött, men inte så där trött så att jag kan sova. Känner mig så rastlös i kroppen. Det liksom kryper i mig. Och en miljon tankar som far omkring i huvudet. De mesta kretsar kring bebisverkstaden. Har försökt att inte tänka på den, men det går inget vidare. Eller det går att trycka undan tankarna, men det är då det resulterar i den här olustkänslan och rastlösheten. Allt jag kan tänka på är hur gärna jag vill att det ska komma upp ett till rosa streck på gravtestet. Kunde inte låta bli att ta ett till nu när jag kom hem. Övertalade mig själv med att det kanske har hunnit bli så pass mycket hCG nu att det ger utslag. Och jo jag ser ju streck överallt. Men inga riktiga streck. Men stirrar man tillräckligt länge så kanske det blir ett streck. Just nu känns det dock som att det aldrig kommer att bli ett extra streck igen. Det känns som att vi hade vår chans i november och det sket sig. Nu får vi ingen mer chans. Vet att det är idiotiskt att tänka så. Särskilt som vi faktiskt lyckades få det där efterlängtade plusset på första ägglossningen med pergotime. Egentligen borde jag tänka så att självklart kommer vi bli gravida. Bara jag får ägglossning så kommer det att ta sig. Men nej det går inte. Lättare att tänka negativa tankar. Och det är mycket lättare att hantera negativa besked om man redan är inställd på det värsta. Och får man då ett positivt besked blir man desto gladare. Så jag fortsätter nog att tänka negativt. Bästa vore ju att inte tänka på det alls. Men efter snart två år så går det inte att koppla bort tankarna. Hela grejen med att bli gravid är en så stor del av det dagliga livet. Tror det är lättare för min sambo att koppla bort. Han behöver inte genomgå alla behandlingar. Men samtidigt tror jag han tycker det var jättejobbigt att behöva lämna ett spermaprov. Och jag tror nog han går och oroar sig över vad svaret kommer att visa. Jag tror inte han behöver oroa sig. Hans spermier verkar ju starka. I alla fall om man ser på att då jag blev gravid hade vi sex varje dag i över en vecka och ändå var spermierna livsdugliga och befruktade ägget. Jag tror det är fel att man inte ska ha sex mer än varannan dag. Tror det är bättre med sex varje dag kring ägglossning. Då är spermierna alltid "färska". Kanske är de lite färre i antal, men desto piggare. Så tror jag i alla fall. Sen finns det säkert massor med människor som inte skulle hålla med mig. Nä nu måste jag sova! Klockan ringer 05:20. Önska mig lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar