onsdag 27 februari 2013

Cykeldag 52 = ÄL+2

Idag är det alltså dags för besöket hos den nya gyn. Är faktiskt lite nervös. Tänk om vi inte klickar. Men mest nervös är jag för att hon inte ska lyssna på mig när jag säger att jag nog haft ägglossning. Men det måste hon väl ändå göra? Det är ju jag som känner min kropp och hon som aldrig träffat mig förut. Och jag tror att jag nu efter 2 år börjar veta ganska exakt hur min kropp fungerar. Kände ju på mig att det inte varit ägglossning på cykeldag 28 och den känslan stämde ju. Och nu känner jag mig istället säker på att jag haft ägglossning. Sen kan jag ärligt säga att jag ju inte vet om det släppte ett ägg eller om det skedde på cykeldag 50 eller 51. Jag räknar cykeldag 50 som ÄL då ägglossningsvärken släppte då.

Status post ägglossning
Tempen: 36,9. Stigit har den, men denna är från kl 08:30 så lite senare än vanligt. Men tog faktiskt tempen när jag var uppe imorse vid typ 05:00 och då var den 36,6 så oavsett är den stigande.
Tappen: Hög, hård, stängd. Faktiskt riktigt svår att nå idag.
Flytningar: Fortfarande ganska torrt, men lite mjölkiga flytningar. De brukar ju öka något i mängd under dagen.

Övriga symtom: Bröstvårtorna är fortsatt ömma, men inte så illa att det är obehagligt att tyg skaver mot dem. Känns fortfarande mest i höger, men idag har även vänster börjat ömma mer. Har idag även lätt molvärk till vänster i tjejmagen. Hoppas det är växtvärk, men vet att det nog är lite väl tidigt för det än.

Hoppas i alla fall på att besöket går bra idag. Hade helst velat att sambon hade varit med också som det var tänkt, men han var tvungen att åka till Göteborg och hämta en bil just idag. Typiskt. Men jag har ju gått själv på de flesta andra besöken så jag ska väl överleva idag med. Kommer säkert skriva en liten uppdatering när jag kommer hem sen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar