söndag 21 april 2013

4+6

Imorse när jag tog ett test hade jag kissat en halvtimme tidigare. Ändå kom teststrecket upp direkt när urinen drog förbi och sen blev teststrecket mycket, mycket starkare än kontrollstrecket. Känner mig trygg inför imorgon. Den här graviditeten är inte som den förra. Förhoppningsvis går den här hela vägen. Jag kommer i alla fall inte få missfall imorgon. Imorgon ska jag ringa gyn för att boka VUL och MVC för att boka inskrivning.


Här är dagens test efter 2 minuter ungefär. Efter 10 minuter var strecket ännu starkare :)



Skulle vilja ta ett digitalt test imorgon innan jag ringer till gyn och MVC, men kommer inte att vara nära något apotek förrän på tisdag så lika bra att vänta tills dess. Bara slöseri med bensin att åka nästan 2 mil bara för att köpa ett gravtest. Särskilt när jag redan vet att jag är gravid.

En annan fundering jag har är; kan en tempkurva vara "fyrfasisk"? Min har fyra temperaturnivåer.

Ganska tydliga fyra nivåer dessutom. Trifasisk är den i alla fall.

Symtomen jag har:
Fortfarande inte så många. De ömma brösten har kompletterats med ömma bröstvårtor.  Man har ju alltid hört att brösten blir supersuper ömma så att det knappt går att nudda dem. Så har jag inte. Jag har ömma bröst om man klämmer eller trycker på dem. Men det kanske kommer. Hård i magen är jag  och gasig, men det kan lika gärna vara på grund av något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar