torsdag 11 april 2013

Cykeldag 29, (ÄL+10)

Jag vill så gärna testa. Det kliar i mina testmissbrukarfingrar och första tanken när jag vaknade var; Jag kanske ska springa in på apoteket idag innan jobbet? Men jag ska INTE. På söndag tidigast får jag sätta min fot innanför apotekets dörr. Kan bli tidigare eftersom jag väntar på lite mediciner som jag beställt hem. Men inget test. Blir ju inte mer gravid för att jag testat tidigt. Fast å andra sidan skulle jag om det blev negativt veta att ovitrellesprutan definitivt gått ur kroppen. Tror allt det här med att jag vill testa tidigt har att göra med det att jag faktiskt fick mitt första svaga plus på ÄL+10 sist. Men jag ska INTE, inte förrän BIM.

Tror fortfarande att min tempkurva är trifasisk, men än så länge har inte appen flaggat för det. Det stämmer dock in på beskrivningen av en trifasisk kurva.

Så här står det om trifasiska tempkurvor:
- 3 temperaturnivåer. En låg innan ägglossning, en höjning efter ägglossning och så en ytterligare höjning cirka en vecka efter ägglossning
- Den tredje höjningen sker vanligast 7-10 dagar efter ägglossning.

Och om man då tittar på min tempkurva ser den ut så här;


Blir väldigt mycket tjat om min tempkurva nu, men eftersom jag inte har några test att analysera sönder har jag väl bytt ut det mot att analysera sönder tempkurvan. Måste ju fördriva tiden med något och hålla hoppet uppe. 

Status post ägglossning
Tempen: 37,0. Tog även en temp nu när jag gick upp, men då hade jag bara sovit cirka 1/2-1 timme och den visade 37,2. Så hög har den inte varit tidigare ens när jag inte sovit länge. 
Tappen: Hög, fast, stängd. Lite fastare idag, men den är fortfarande lite mjukare i kanterna.
Flytningar: Klibbiga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar