tisdag 16 april 2013

Cykeldag 34 (ÄL+15)

Nu känner jag mig lugnare. Tog det digitala testet förut när jag vaknade och resultatet ser ni här nedanför :)

 Gravid 2-3 fick jag aldrig sist jag var gravid. Generellt känns det som att jag hade låga hormonnivåer då för då fick jag gravid 1-2 på BIM och nu får jag gravid 2-3 på BIM-1. De vanliga testen är också mycket starkare än vad de var förra gången.

Här är stegringen på de vanliga testen från ÄL+11 till idag. Ganska tydlig stegring tycker jag och idag var teststrecket nästan lika starkt som kontrollstrecket. Dessutom började teststrecket synas innan kontrollstrecket kommit fram idag. Så än så länge känner jag mig lugn. 

Är generellt mycket lugnare den här gången. Sist hade jag redan från första plusset en obehagskänsla, som att jag visste att det inte skulle gå vägen. Den känslan har jag inte den här gången.

Tempkurvan får också komma med idag. Tempen fortsätter ligga på den där andra högre nivån. Jag har nu slutat kolla tappen och flytningarna eftersom jag inte vill riskera någon infektion som kan skada lilla pyret.

Jag känner ett stort behov av att få berätta för någon mer om att  jag är gravid. Lyckades ju hålla tyst för mina systrar igår, men vet att min ena syster kommer att få veta det bara jag varit på ett tidigt VUL och sett att allt är bra. Resten av familjen får vänta till i alla fall vecka 12 är passerat. Ska träffa en kompis idag. Hon har också PCO och fick sin efterlängtade lille pojke i mars. Kanske blir så att jag berättar för henne. Måste nästan göra det. Hennes sambo fyller 30 i maj och då ska vi ha överraskningsfest för honom. Och det är bestämt att det blir gokart på dagen. Jag kan inte vara med på gokarten, vill inte riskera något. Så måste ju säga det idag och då känns det som att det blir svårt att vara tyst om orsaken. Men samtidigt känns det idiotiskt att berätta redan nu. BIM är inte ens passerat ännu.

Status post ägglossning
Tempen: 37,1
Tappen: -
Flytningar: -

Övriga symtom
Brösten blir mer och mer ömma. Idag gör det riktigt ont i dem om man nuddar dem. Molvärken är där till och från. Det mest irriterande är att jag inte kan sova. Eller jag somnar ju ganska tidigt, men sen vaknar jag flera gånger under natten och tidigt på morgonen. Därför sitter jag nu här och har varit vaken i en timme. Mindre lyckat eftersom jag ska jobba inatt. Hoppas det vänder snart. Jag kan ta den där supertröttheten alla pratar om bara jag får sova på natten.
Inget illamående ännu, men är däremot extremt hungrig när jag vaknar på morgonen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar