torsdag 4 april 2013

Cykeldag 22 (ÄL+3)

Jag får nog börja tro på att jag haft ägglossning i måndags. I alla fall om jag ska tro på min app. Fast den kan ju i och försig ändra sig imorgon igen om tempen är lägre då.

Tappen och flytningarna beter sig ju faktiskt som att ägglossning varit så jag får tro på det och invänta BIM. Alltid denna väntan, varför kan det inte gå snabbt. Tror ju dessutom inte att vi har sådan tur att jag faktiskt blivit gravid. Men ongen kan säga att vi inte gjort allt vi kan. Sex varje dag, 6 dagar i följd. Har vi tur så möttes spermie och ägg i måndags och det har börjat bildas ett nytt liv inne i min mage.

Den här gången ska jag inte köpa hem massa test innan jag passerat BIM. Så den 18/4 kommer jag rusa till apoteket om inte mensen kommit då. Har ju försökt tidigare att köpa hem innan BIM med föreställningen om att jag ska lyckas att inte testa innan BIM och det vet vi ju vid det här laget att jag inte har självdisciplin för.

Kommer i alla fall sluta med snuset efter imorgon. Imorgon eller lördag är det troligt att ett eventuellt befruktat ägg fäster in i livmodern. Så då är det byebye nikotin och hello onico. Jag vet det är superdumt att börja med det vanliga snuset igen varje gång jag får mens, men vad fan nåt ska jag väl få ha.

Status post ägglossning:
Tempen: 37,1. Detta är kl 09:30 så mycket senare än jag brukar kolla tempen. Var uppe vid 06 på toaletten och kollade tempen då också och då var den 36,7. Oavsett vilken av temperaturerna jag skrev in i appen så visade den ägglossning på cykeldag 19 så då valde jag den högre tempen.
Tappen: Hög, hård, stängd
Flytningar: Krämiga.

Sedan igår har jag även lite molvärk i tjejmagen så jo allt tyder på att ägglossning skett. Ömheten i bröstvårtorna går upp och ner, men de är fortfarande svullna. Har märkt att de ömmar mer och mer ju längre tid som går på dagen. Så håll tummar och tår för oss.

Kastar in en bild på templistan också, med det där underbara röda korset som indikerar ägglossning :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar