måndag 1 april 2013

Cykeldag 19

Nu börjar jag bli nojjig igen. Tänk om det inte blir någon ägglossning. Vad gör man då? Dubbeldos ovitrelle? För storleken på blåsorna borde inte vara något konstigt. De var ju i stort sett mogna redan i torsdags. Oh vad jag hatar att vänta.

Jag tror dock att ägglossning kanske skedde inatt. När vi gick och la oss igår hade jag rejält ont i höger sida. Detta släppte av sen och istället gjorde det ont i vänster sida. Väldigt kort ägglossningsvärk i så fall, men ibland känns det ju tydligen bara i några minuter.

Tog ett ägglossningstest nu på morgonen. Jag vet att det alltid visar positivt efter att man tagit ovitrelle, men jag ville ändå se den där glada gubben. Och den kom upp som den skulle. Sen tittade jag på strecken på stickan och jag har aldrig fått ett så kraftigt blått teststreck på dem förut. Det bara lyste. Kan jag ha både LH och hCG och att det är därför det är så starkt? Det borde ju i alla fall släppa ett ägg.

Tempen: 36,5
Tappen: Hög, mellan, mellan
Flytningar: Nu på morgonen var det i stort sett kruttorrt. Ytterligare en anledning till att tro att ägglossning skedde inatt. Men samtidigt brukar ju mina flytningar öka framåt dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar