torsdag 25 april 2013

Uttröttad

Gud vad uttråkad jag är! Har verkligen inget att göra. Och känner mig i och för sig inte särskilt motiverad till att göra något annat än att sitta på soffan. Känner mig slutkörd i kropp och knopp. Antar att det är all den här oron jag känner för graviditeten som bidrar till den här tröttheten. För jag tror inte det är gravidtrötthet. I så fall tycker jag den är mild. När jag tänker på gravidtrötthet, tänker jag somna kl 20 och sen sova hela natten. Så känner inte jag. Jag är bara trött, men tror inte jag skulle kunna somna nu.

Hur sent får man egentligen graviditetssymtomen? Vill ha nu. Känna något mer än ömheten i brösten som kommer och går under dagarna. Och visst brösten ser annorlunda ut än de brukar, fylligare och större bröstvårtor. Men var är illamåendet? Och den totala tröttheten? Jag vill ha det nu. Och ja jag vet, jag kommer att ångra mig, men just nu skulle jag bli betydligt mer avslappnad och lugn om jag hade de symtomen.

Beställde i alla fall hem 2 st Clearblue digitala test förut. Skulle ju vänta med att göra det tills imorgon, men kände att jag lika gärna kunde göra det nu idag. Sen får jag testa på måndag :) Och måndagen efter det. Sen är det sluttestat. I helgen ska jag ta den sista teststickan också. Jag måste göra mig av med alla så fort som möjligt för att inte vara så stressad över allting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar