fredag 19 april 2013

vecka 4+4

Har dragit mig för att skriva graviditetsvecka i rubriken. Känns säkrare att bara skriva cykeldag. Är ju så jäkla vidskeplig så tror ju att jag jinxar hela skiten genom att skriva det redan nu. Men idag så bestämde jag att det är dags. Idag skriver vi vecka istället för cykeldag.

Vill ju bara att v 5+0 ska vara passerat. Men samtidigt är jag inte så orolig den här gången. Jag har inte den där känslan av att det inte kommer att gå bra. Den hade jag sist nästan så fort jag hade fått det där första plusset. Nu känner jag inte så. Visst blir jag skitnojjig vissa dagar, men det går över. Sen säger jag inte att jag inte oroar mig alls. Men tror det är naturligt. Tror alla som är gravida oroar sig.

Vad som får mig lugn är testerna. Jämförde styrkan på testerna nu och i november...

Här är nu ÄL+11 - ÄL+18                                          




Och här är förra gången ÄL+10 - ÄL+14

Det är en enorm skillnad! Strecken på de från november syns ju knappt! Och ingen tydlig stegring heller. Vet att jag då tyckte det var tydlig stegring, men nu i efterhand tycker jag inte det. ÄL+14 syns ju inte alls och ÄL+13 är svagare än det jag fick på ÄL+11 den här gången. Testen jag får nu stegras verkligen varje dag och det är nu mycket starka. Teststrecket är starkare än kontrollstrecket till och med.  Så jag är för tillfället lugn. Och tror att det här kommer gå bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar