onsdag 10 april 2013

Ömma bröst

Mina bröst har börjat ömma lite mer. Inte superömma ännu, men mer ömma än imorse. Värst är vänster. Molvärken i livmodern har också varit kraftigare idag. Var tvungen att knäppa upp jeansen på vägen hem.

Frågan är nu; ömmar brösten inför mens eller på grund av en tidig graviditet? Förut har jag ju fått ömma bröst innan mens ungefär 7 dagar innan och det är det ju idag. Men senaste cykeln fick jag inte det. Så kan faktiskt inte säga vad som orsakar det. När jag var gravid sist fick jag ju inte ont i brösten för i mitten av vecka 5 så inte heller det kan tydligt säga om det tyder på graviditet eller mens. Kan bara vänta och se helt enkelt.

Men däremot har jag bara haft så här kraftig molvärk efter ägglossning när jag var gravid. Så det kan ju vara ett tecken.

Varför ska det vara så svårt. Vill ju bara få ett plus och få en liten bebis i december. Kan jag inte bara få den önskan uppfylld?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar