tisdag 9 april 2013

Cykeldag 27 (ÄL+8)

Idag är det dag 10 efter ovitrellesprutan. Så om man ska gå enligt anvisningarna som medföljde sprutan är det idag sista dagen som sprutan ger utslag på ett gravtest. Jag har dock läst massor på nätet om att man haft kvar effekten av ovitrelle upp till 14 dagar efter att man tagit den. Så väntar till BIM med att testa även om det är svårt att stilla nyfikenheten. Det har dock gått lättare den här gången än någonsin tidigare. Känner mig lugnare. 

Funderar lite på hur mycket tempen måste stegra en andra gång för att kurvan ska räknas som trifasisk. Jag tycker själv att jag kan se en höjning i temperaturen de 3 senaste dagarna. Lägsta temperatur efter ägglossning har innan varit 36,7 och nu har den istället varit 36,8. Men det kanske ska vara en tydligare höjning?

Här är tempkurvan som den ser ut idag. 

Ritade lite i den för att tydligare visa var jag tycker att temphöjningen är.

Antar att det är för tidigt att säga ännu. Får väl se hur den utvecklar sig under de närmaste dagarna. Tempen är ju i alla fall ovanligt stabil efter ägglossningen mot hur den varit i de andra cyklerna. Det kanske är positivt?

Tempen: 36,9, kl 02:45. Tog även tempen kl 05:15 och då var den 37,1, men då hade jag inte sovit mer än 2 timmar.
Tappen: Mellan, mellan, stängd. Hård i mitten, men mjuka "kronblad" runt.
Flytningar: Än så länge sparsamma, lite klibbiga flytningar, men det kan ju ändra sig framåt dagen. 

Övrigt: Skulle inte säga att jag  mår illa nu på morgonen, däremot kände jag mig extremt tom i magen, vilket blev bättre efter en smörgås. Kanske bara är magkatarren som spökar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar