måndag 15 april 2013

Cykeldag 33 (ÄL+14)

Nu börjar jag bli nervös över hela den här grejen med att vara gravid. Inte för att vara gravid utan för att det kanske blir ytterligare ett missfall. Försöker att inte tänka på det. Det är ju inte bra att gå runt och vara orolig hela tiden. Funderar på att kanske inte testa varje morgon heller. Sitter som på nålar varje gång jag väntar på resultatet. Får väl begränsa mig till varannan dag i alla fall. hCG stiger ju ändå bara varannan till var tredje dag. Ska försöka. Test på onsdag nästa gång alltså. Fast då har jag jobbat natt så då blir det inte rättvisande. Hade egentligen tänkt ta mitt digitala test på torsdag vilket är BIM, men har ju jobbat natt även då och vill inte riskera felvärde på det. Så digitalt blir på fredag. Eller  ska jag ta det imorgon? Vill ju ändå ringa gyn på torsdag så att jag får tidiga svar på hur jag ska göra med mina mediciner. Och TSH provet måste ju snart tas antar jag. Har ju en remiss här hemma, men den är skriven av min förra gyn så då går ju inte svaret till den jag går hos nu.

Jo digitalt imorgon får det bli.

Status post ägglossning
Tempen: 37,0
Tappen: Ej kontrollerad
Flytningar: Krämiga

Övrigt: Brösten är lite ömma. Ömheten går verkligen i vågor. Jag trodde nog den skulle vara konstant och outhärdlig. Men det kanske den blir. Molvärk i tjejmagen till och från. Jättehård i magen och gasig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar