måndag 8 april 2013

En ledig dag

Nu är snart den här dagen slut. Den enda lediga dagen denna vecka. Kul, verkligen. Jobbar alltså tisdag-söndag. Kommer vara helt död på söndag eftermiddag. Men det är så det blir när man får vara ledig 8 dagar i rad.

Den här lediga dagen har i alla fall inte bara bestått av TV-tittande och slappa i soffan. Har hunnit vara iväg till affären och storhandla, lagat mat 2 gånger och nu på kvällen bar det av till en kompis för kaffe och skitsnack. Så jag får väl vara nöjd.

Synd bara att jag känt mig så trött hela dagen. Gått runt och gäspat hela tiden. Och när jag åkte och handlade blev jag så där sjukt illamående igen. Men tror det är sprutan som orsakar alla dessa symtom. Jag vägrar låta mig själv bli hoppfull. Bättre att tro det värsta och kanske bli positivt överraskad. Har faktiskt lyckats att inte tänka på graviditet och symtom idag. Så kanske är det bra att jag jobbar precis hela veckan så att jag har något att sysselsätta mina tankar med. Efter de här 6 arbetsdagarna är det ju snart BIM. Kollade över mina 2 tidigare cykler efter missfallet och det har varit 16dagars lutealfas på båda. Bara jag som tagit för givet att jag hade 14 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar