måndag 29 april 2013

6+0

Idag går vi in i vecka 7. Jag har alltså varit gravid en hel vecka längre än sist. Fortfarande inte fått så mycket gravidsymtom. Brösten ömmar och är svullna. Upptäckte igår att min ena BH inte passade längre, den var för tajt. Sover fortfarande dåligt på nätterna och är relativt trött på kvällarna. Somnar oftast innan kl 22, men har inga problem att hålla mig vaken om jag behöver/vill.

Idag fick jag ta mitt ena digitala clearbluetest och det visar fortfarande Gravid 3+.


Har faktiskt känt mig mindre och mindre orolig ju längre som gått på veckan som varit, men nu när jag tog testet var jag livrädd att det skulle stå 2-3 istället. Nästa test blir nästa måndag då vi går in i vecka 8. 

Känns helt sjukt att nästa vecka ska vi få se pyret! Hur nervös kommer man inte att vara då?!

Nu ska jag klä på mig och åka till VC. Dags att ta blodprov för att kontrollera TSH. Antar att de kommer vilja kolla det oftare nu under graviditeten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar