fredag 5 april 2013

Cykeldag 23 (ÄL+4)

ÄL+4. Det är ju en evighet till BIM. Och jag som skulle försöka att inte tänka på om det blivit något eller inte. Går ju jättebra verkligen. Typ det enda jag tänker på. Fast ändå känner jag mig lugnare nu än vad jag gjorde under pergotimebehandlingarna. Antar att det är för att det här faktiskt har fungerat. Jag har fått en ägglossning med hjälp av Puregon. Antar att det gör mig undermedvetet lugnare eftersom jag nu vet att vi kommer att få ett barn snart. Det är inte kört. Bara jag får ägglossning så kommer vi att få ett barn.

Molvärken är kraftigare nu på morgonen tycker jag och jag är lite svullen om magen. Kan vara gaser som orsakar svullnaden, men molvärken kommer från livmodern. Har varit väldigt "öm" i livmodern sedan ägglossningen skedde. Känner av det när vi har sex. Igår efter sex så var jag öm i flera timmar efteråt. Första tanken var växtvärk, men att få växtvärk samma dag som ägglossningen låter även i mina ögon som drömmar. Okej om det hade börjat som idag. Men jag tänker att det är väl normalt att få molvärk. Livmoder förbereder sig ju för att ta emot ett befruktat ägg även om det inte blivit befruktat. Ska verkligen försöka att inte grubbla mer nu. Vad som händer från och med nu kan jag ändå inte påverka. Jag och sambon har gjort vad vi kunnat.

Vi har haft sex 28/3, 29/3, 30/3, 31/3, 1/4 och 2/4 så inte fan kan vi ha missat ägglossningen som jag personligen tror var under natten till 1/4? Men sen som sagt vet vi ju inte om en spermie fattade tycke för mitt ägg.

Status post ägglossning
Tempen: 36,8
Tappen: Hög, hård, stängd.
Flytningar: Krämiga.

Övrigt: Bröstvårtorna ömmar ingenting idag, men de är fortfarande lite svullna och styvnar lätt. Annars känner jag inte av något särskilt förutom molvärken som jag redan nämnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar