söndag 21 april 2013

Energi

Blev påverkad av det fina vädret och kände att jag inte ville sitta inne framför datorn och TVn hela kvällen. Så nu är altanen avstädad, fönstrena i vardagsrummet ut mot altanen är putsade, trädgårdsmöblerna är avtorkade. Synd att klockan är så mycket annars hade jag nog åkt iväg och försökt hitta lite dynor till trädgårdsmöblerna och lite blommor att plantera och ställa ut. Fast det kanske är för tidigt att plantera blommor ute än? Det var ju faktiskt frost imorse när jag åkte hem från jobbet.

Innan jag gav mig på altanen så städade jag inomhus också. Bäst att passa på när sambon är på jobbet och man får stöka lite ifred. Nu sitter jag här och är sugen på att grilla. Någon av grannarna grllar, känner doften eftersom jag sitter med öppen altandörr. Det är ju helt underbart att äntligen kunna ha öppet utan att frysa ihjäl. Lite sent på våren bara tycker jag. April är ju snart slut och det finns inte en enda bladknopp på träden. Men det kommer väl allt på en gång nu när det väl blivit varmt.

Oavsett vilket vet jag att det här kommer att bli den bästa våren, sommaren och hösten i hela mitt liv. Och anledningen är vårat lilla pyre som växer för varje dag där inne i magen. Nu har jag berättat för en person. Min kompis som jag var och hälsade på i veckan. Känns bra att ha fått berätta det för någon annan och jag vet att hon inte kommer att sprida det vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar