tisdag 23 april 2013

5+1

Tänk om jag har jinxat allt bara för att jag berättat det för 2 personer. Och för att jag ringt gyn och MVC. Så tänker jag. Kan jag inte bara få lite tydliga graviditetssymtom så att jag kan känna mig lite lugnare? Att brösten ömmar räcker inte. Särskilt inte när de bara ömmar ibland och ibland inget alls. Det gör mig bara orolig. Kan jag inte få må illa, i alla fall litegrann?. Jag vill kunna glädjas över att vara gravid och inte behöva gå runt och vara orolig för att det inte ska gå vägen. Nu är mina gravtest slut dessutom. Eller jag har 2 kvar, men vill spara så att jag kan ta ett när jag gå in i vecka 7 och ett när jag går in i vecka 8. Men kanske lika bra så behöver jag inte analysera varje morgon om inte strecket är lite svagare idag. Ska i alla fall till apoteket sen innan jobbet och köpa ett nytt digitalt test. Sen vet jag inte om jag vågar ta det. Tänk om det inte visar 3+. Kanske ska jag vänta med att ta det till på fredag. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar