onsdag 10 april 2013

Cykeldag 28 (ÄL+9)

Tror faktiskt att min tempkurva kan räknas som trifasisk! Tempen ligger kvar på den där lite, lite högre nivån. Hoppas det är så. En trifasisk kurva är 179% vanligare hos de som är gravida än de som inte är det. Sen betyder ju inte en trifasisk kurva att man alltid är gravid. Men jag vet att jag hade en sån kurva när jag var gravid sist. Då sköt temperaturen i höjden en dag och var kvar så fram till missfallet.

Här är tempkurvan idag också :)

Ser ni den andra temphöjningen? Tycker ändå den är ganska tydlig, särskilt om man bortser från den temperaturen på cykeldag 26. Och som sagt, min temp har nog aldrig legat så här stabilt tidigare.

Ritade lite i tempkurvan även idag för att tydliggöra den andra tempstegringen:

Nu blir det ju ännu mer spännande att se om mensen kommer eller inte :)

Förövrigt tog jag mitt sista ägglossningstest igår och det var negativt så det verkar som att ovitrellen gått ur kroppen så pass mycket att det inte längre ger utslag på testen. Men vågar inte ta något gravtest än eftersom det kanske fortfarande kan ge utslag på dem. Ska inte testa förrän BIM. Första cykeln någonsin som det gått så här bra att hålla det löftet. Nu ska jag bara stå emot resten av veckan att köpa hem ett test. Kan vara så att jag går in och köper ett efter jobbet på söndag. Men bara av den anledningen att jag jobbar nätter vid tiden för BIM och därmed inte har möjlighet att gå till apoteket då. Men testa ska jag inte göra förrän BIM är passerat och mensen uteblivit.

Status post ägglossning:
Tempen: 36,9
Tappen: Mellan, mellan, stängd. Helt stängd och "förseglad"
Flytningar: I stort sett torrt nu på morgonen. Lite klibbiga flytningar på fingret bara.

Övrigt: Har fortfarande molvärk. Igår tyckte jag det kändes som att den försvunnit, men nu är den tillbaka. Så pass tydligt att byxorna gör lite ont att ha på sig. Tycker även att det ömmar lite i brösten, men bara om jag klämmer på dem. Så ingen riktig bröstömhet. Fortfarande det där suget i magen på morgonen. Det där som inte riktigt går över i illamående, men nästan.
Tänkte på igår att jag blev extremt hungrig om jag inte ätit på cirka 3-4 timmar. Och det är ju något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar